Παραθέτω την χθεσινή τοποθέτηση μου στο Δημοτικό Συμβούλιο σχετικά με τις μεταβολές των σχολικών μονάδων. “Εχθές γιορτάσαμε την 51η Επέτειο του Πολυτεχνείου. Υμνήσαμε τα κατορθώματα των φοιτητών που αφορούσαν την Παιδεία και την Δημοκρατία.
Αναρωτιέμαι…
Πώς γίνεται μία μέρα μετά, να καλούμαστε να ψηφίσουμε για ένα θέμα που στόχο έχει να υποβαθμίσει το ρόλο του εκπαιδευτικού;
Το θεωρώ τουλάχιστον ύβρη.
Λαμβάνοντας υπόψη της ανάγκες που συντρέχουν σήμερα στη σχολικές τάξεις, παραδείγματος χάρη την αύξηση του αριθμού των μαθητών με γνωματεύσεις για αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες η εκπαιδευτική διαδικασία εκτελείται με μεγαλύτερη δυσκολία. Ο ρόλος του υπουργείου θα έπρεπε να είναι καθοριστικός στο να δώσει λύσεις στα προβλήματα καθημερινότητας των εκπαιδευτικών και μαθητών και όχι να δυσχεραίνει την είδη βεβαρημένη κατάσταση.
Ζητούμε, νέες οργανικές θέσεις εργασίας για την παράλληλη στήριξη όπως επίσης νέες οργανικές θέσεις εργασίας για ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς και σε καμία περίπτωση αύξηση των μαθητών ανά τάξη. Επίσης η τοποθέτησή μας οφείλει να είναι αρνητική για όλες τις συγχωνεύσεις των τμημάτων και στην περιοχή μας αλλά και για ό,τι αφορά υπόλοιπη Ελλάδα.
Γνωρίζετε τι σημαίνει να συγχωνευτούν τα τμήματα;
Σημαίνει ότι θα χαθούν χιλιάδες οργανικές θέσεις εργασίας από εκπαιδευτικούς σε όλη την Ελλάδα.
Δεν θα αφήσουμε καμία Κυβέρνηση, κανέναν Υπουργό, να συντελέσει στο να υποβαθμιστεί κι άλλο η παιδεία.
Συντρέχουμε με τις προσπάθειες και τις διεκδικήσεις του εκπαιδευτικού κλάδου, πονάμε για τα παιδιά μας και τους μαθητές μας, πονάμε για αυτά που έχει κατακτήσει ο κλάδος μέχρι στιγμής, οπότε δεν μπορούμε να δεχτούμε τις κατακτήσεις του, να τις υποβαθμίζουν με τόση ευκολία.
Τα σχολεία της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας πρέπει να συνεχίσουν να λειτουργούν έστω και με έναν μαθητή.
Ευχαριστώ.
Αλεξάνδρα Τσιτσιντά
Πρόεδρος Δημοτικής Κοινότητας Πτολεμαΐδας