Ειδήσεις

Τα αποτελέσματα της έρευνας του Δήμου Κοζάνης για τη λειτουργία των λαϊκών αγορών: Ποια είναι η άποψη των πολιτών


Απαντήσεις αναφορικά με την ικανοποίηση των πολιτών από την ποιότητα και τις τιμές, την ευκολία πρόσβασης αλλά και τις ηλικιακές ομάδες που αποτελούν το καταναλωτικό κοινό των λαϊκών αγορών, δίνει η εμπειρική έρευνα που υλοποιήθηκε από την Διεύθυνση Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης του Δήμου Κοζάνης.

Αναλυτικά, η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε τυχαίο δείγμα 308 καταναλωτών των λαϊκών αγορών, όλων των ηλικιών, είτε δια ζώσης είτε ηλεκτρονικά. Από την επεξεργασία των δεδομένων, εξήχθησαν τα ακόλουθα συμπεράσματα:

  • Η κύρια λαϊκή αγορά Αριστοτέλους αποτελεί τη βασική και με μεγάλη εμπορικότητα υπαίθρια αγορά που τροφοδοτεί την πόλη με προϊόντα και αγαθά.
  • Η μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών επισκέπτεται τη λαϊκή αγορά Αριστοτέλους, κάθε εβδομάδα. Οι καταναλωτές ανήκουν σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, όλες τις επαγγελματικές τάξεις και τις οικονομικές ομάδες. Εκεί βρίσκουν υψηλή ποικιλία και ποσότητα, ενώ οι τιμές της θεωρούνται ικανοποιητικές.
  • Η παράλληλη αγορά του Νιάημερου είναι αρκετά γνωστή, διαθέτει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα και απευθύνεται σε πελάτες οι οποίοι διαθέτουν λιγότερο χρόνο για τις αγορές τους. Σημαντική μερίδα των επισκεπτών την επιλέγει λόγω μειωμένου συνωστισμού. Η ποιότητα και ποικιλία των προϊόντων θεωρούνται χαμηλότερες, ενώ οι τιμές κρίνονται επίσης ικανοποιητικές. Σημειώνουμε ότι μέσος όρος του αριθμού των εκθετών, δεν ξεπερνά το 40.
  • Οι λαϊκές αγορές της Τρίτης (Σκ’ρκας – Ηπειρώτικα) έχουν το δικό τους κοινό. Συνταξιούχοι κατά κύριο λόγο, με ολιγομελείς οικογένειες, οι οποίοι διαθέτουν χαμηλό ποσό στις αγορές τους.
  • Οι καταναλωτές της Σκ’ρκας δεν επισκέπτονται την παράλληλη λαϊκή αγορά
  • Μέρος των καταναλωτών της λαϊκής Ηπειρώτικων εξυπηρετείται σε καλό βαθμό από την παράλληλη λαϊκή αγορά. Το μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών όμως, δεν βρίσκει βολική την απόσταση από την κατοικία τους μέχρι το Νιάημερο.
  • Οι περισσότεροι επισκέπτες της λαϊκής αγοράς Αριστοτέλους έχουν πρόβλημα με τη στάθμευση.
  • Οι περισσότεροι επισκέπτες της παράλληλης διευκολύνονται ιδιαίτερα με τη δυνατότητα στάθμευσης που παρέχεται.
  • Οι καταναλωτές νιώθουν ασφαλείς στις λαϊκές αγορές, σε σχέση με την πανδημία.
  • Σημαντική μερίδα των πολιτών θεωρεί αναγκαίο τον εκσυγχρονισμό των υποδομών (στέγαστρα, κλειστή αγορά).
  • Οι καταναλωτές νιώθουν ασφαλείς στις λαϊκές αγορές, σε σχέση με την πανδημία.

Να σημειωθεί, ότι η έρευνα είναι εμπειρική και σχεδιάστηκε, επιμελήθηκε, διενεργήθηκε και επεξεργάσθηκε από στελέχη της Υπηρεσίας. Στόχος ήταν η αξιολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών, αλλά και ο εντοπισμός των όποιων αδυναμιών.

 

Το σύνολο της έρευνας είναι διαθέσιμο στο επισυναπτόμενο αρχείο

Το αρχείο της έρευνας 

 

Προηγούμενο άρθρο Προδημοσίευση που αφορά την 3η Πρόσκληση για την υποβολή αιτήσεων στήριξης προς ένταξη στο υπομέτρο 6.1 «Εγκατάσταση Νέων Γεωργών»
Επόμενο άρθρο Συζήτηση – παρουσίαση επιτυχημένων πρακτικών σε θέματα εξοικονόμησης πόρων και αναβάθμισης της ενεργειακής απόδοσης στις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις