Ο τίτλος του νέου βιβλίου του φίλου μου, Γιώργου Τριανταφύλλου, είναι «Το έγκλημα του να είσαι γκέι». Όταν γνώρισα τον Γιώργο, η πρώτη λέξη που μου ήρθε στο μυαλό ήταν «Καλλιόπη». Ετυμολογικά, η λέξη αυτή σημαίνει «ωραία φωνή». Προέρχεται από τα συνθετικά «καλλι-» και «-όπη», που σημαίνουν «κάλλος» και «ὄψ» (φωνή, ομιλία, λόγος), δηλαδή καλλίφωνη. Ο Γιώργος μού μιλούσε με πάθος για έναν κόσμο δημοκρατικό, όπου κανείς δεν περισσεύει και κανείς δεν κατακρίνεται, και έτσι ένιωθα την ωραία φωνή του να με αγγίζει. Ήμουν άτυχη που δεν γνωριστήκαμε νωρίτερα, αν και βρισκόμασταν στους ίδιους τόπους. Ίσως όμως και τυχερή, διότι βρίσκομαι σε ένα μεταίχμιο αλλαγών και έχω δίπλα μου μοναδικούς φίλους, που είναι και χαρακτήρες στα βιβλία του Γιώργου. Το νέο του βιβλίο με προβλημάτισε πολύ. Ο τίτλος «Το έγκλημα του να είσαι γκέι» δημιουργεί την εικόνα ενός ταξιδιού προς την εσωτερική αυθεντικότητα, μιας καλλιτεχνικής αναζήτησης για την αλήθεια της ύπαρξης. Ίσως αναφέρεται στην καθημερινή τέχνη του να ζεις με πάθος και αυθεντικότητα, αναζητώντας την ουσία της ζωής και του εαυτού σου. Ζούμε σε έναν κόσμο που συνεχίζει να έχει επιρροές από τον Μεσαίωνα. Για κάποιους, το να είσαι γκέι θεωρείται συνειδητή επιλογή, σαν επάγγελμα. Αρνούνται να κατανοήσουν πως κανείς δεν επιλέγει να είναι γκέι ή στρέιτ – η φύση τα καθορίζει. Οι χαρακτήρες του βιβλίου είναι κομβικοί. Ως εν δυνάμει ακόμα ,θεατρολόγος και σκηνοθέτης, εντυπωσιάζομαι από το πόσο ολοκληρωμένοι και ζωντανοί είναι οι χαρακτήρες του Γιώργου, χωρίς «κενά» στη σκιαγράφησή τους. Αν θέσεις μερικές από τις 18 ερωτήσεις του θεάτρου: ποιος, τι, πώς, πού, γιατί, θα καταλάβεις πως το βιβλίο αυτό είναι μια κοινωνική κατακραυγή. Θα μου επιτρέψετε να αναφερθώ στον αγαπημένο μου χαρακτήρα: την Καλλιρόη. Μια γυναίκα έξω από τα «καλούπια», με σεβασμό στη διαφορετικότητα, θεμέλιο για τους ανθρώπους και ειδικά για τους νέους. Αν ποτέ γινόταν παράσταση αυτό το βιβλίο, τον ρόλο της Καλλιρόης θα τον υποδυόταν μια ηθοποιός με σαρωτική περσόνα, δυναμική, με ισχυρή άποψη, ξύπνια, δημοκρατική, φιλελεύθερη και φυσικά καλλονή, εσωτερικά και εξωτερικά. Αν όλοι προσπαθήσουμε να λειτουργούμε όπως η Καλλιρόη, ο κόσμος θα πηγαίνει μπροστά. Εκτός από την Καλλιρόη, υπάρχει και ο Σεργκέι, ένας άνθρωπος πολύ δύσκολος να σκιαγραφηθεί συναισθηματικά. Οι εναλλαγές των συναισθημάτων του και η δύσκολη ζωή του τον κάνουν πολύ περίπλοκο υποκριτικά. Είναι για μένα μεγάλη ευκαιρία που θα τον υποδυθώ. Καλώ όλους να ταξιδέψουν στις σελίδες του νέου βιβλίου του Γιώργου Τριανταφύλλου, «Το έγκλημα του να είσαι γκέι». Κάθε σελίδα του κρύβει ένα κομμάτι της αλήθειας μας και μας φέρνει αντιμέτωπους με την ανάγκη να ζήσουμε με αυθεντικότητα και πάθος. Η αφήγηση του Γιώργου είναι ένας καθρέφτης της κοινωνίας μας, όπου κάθε χαρακτήρας αντιπροσωπεύει μια φωνή, μια ψυχή που διψά για αποδοχή και αγάπη. Μέσα από τις ζωές των ηρώων του, βλέπουμε τη δική μας καθημερινότητα, τις δικές μας μάχες και όνειρα. Αυτό το βιβλίο είναι μια κραυγή για ελευθερία, για κατανόηση και για έναν κόσμο όπου κανείς δεν περισσεύει. Και να γιατί μου ήρθε η λέξη «Καλλιόπη» στο μυαλό όταν τον γνώρισα. Γιατί με την ωραία του φωνή, που υψώνει για να ακουστεί στον κόσμο, είναι η έκφραση της ελπίδας για κάτι καλύτερο. Μέσα από τις σελίδες αυτού του βιβλίου, ο Γιώργος μας δείχνει πως η διαφορετικότητα είναι η ομορφιά της ανθρώπινης ύπαρξης. Κάθε χαρακτήρας του βιβλίου, με αποκορύφωμα την Καλλιρόη, μας διδάσκει τη δύναμη της αγάπης και της αποδοχής. Αν όλοι αντλήσουμε έμπνευση από αυτούς, αν καταφέρουμε να δούμε τον κόσμο μέσα από τα μάτια τους, τότε θα κάνουμε το πρώτο βήμα προς μια κοινωνία αληθινά δημοκρατική και ελεύθερη. Αγκαλιάστε αυτό το βιβλίο, αφήστε το να σας συνεπάρει και ανακαλύψτε την ουσία της ύπαρξης μέσα από τις σελίδες του. Διαβάστε το και αφήστε την καρδιά σας να ανοίξει. Περιμένουμε με ανυπομονησία τις παρουσιάσεις του βιβλίου σε Πτολεμαΐδα, Κοζάνη ( Όπου εκεί θα υπάρχει το θεατρικό : ο μονόλογος του Σεργκέι που θα τον υποδυθώ εγώ σε σκηνοθεσία του Γιώτη Βασιλειάδη )
Η Αριστέα Αδαμίδου γράφει για το βιβλίο του Γιώργου Τρυανταφύλλου
Αριστέα Αδαμίδου ( σπουδάστρια στο τμήμα θεάτρου της φιλοσοφικής σχολής του ΕΚΠΑ )